1394-09-24 08:55
677
0
24420

فضیلت خبرداد: اجرای طرح پایتخت کتاب ایران در گنبد کاووس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از شرکت شهرستان گنبدکاووس در طرح پایتخت کتاب ایران خبر داد و گفت: پنج طرح پیشنهادی از سوی اداره ارشاد این شهرستان به پایتخت کتاب ایران ارائه شده است .

به گزارش گلستان ما ؛ حجت الاسلام علی اصغر فضیلت با اعلام خبر فوق، افزود: "بهره مندی از مجازات های جایگزین حبس برای توسعه فرهنگ کتابخوانی" یکی از طرح های پیشنهادی است، در این طرح مجازتهای جایگزین حبس برای جرایمی که شاکی خصوصی ندارند به ویژه جرایم نوجوانان، افراد فاقد سابقه کیفری، جرایم سبک یا غیر عمدی و سایر جرایمی که به صورت اتفاقی رخ داده، قابلیت اعمال دارد.

وی "اعیاد و کتاب در گنبد کاووس" را به عنوان دومین طرح پیشنهادی معرفی کرد و گفت: این طرح با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی شکل گرفته است؛ در این طرح اهل سنت شهرستان گنبد کاووس عید قربان مفصلی می گیرند و با پختن گوشت از مهمانان پذیرایی می کنند و هنگام خداحافظی بیشتر اوقات هدیه ای به مهمان می دهند که می توان این فرهنگ را با هدیه کتاب جایگزین کرد همچنین این طرح در اعیاد نوروز و غدیر هم قابل اجراست.

حجت الاسلام فضیلت از طرح "پهن کردن سفره تعویض کتاب در پارک" به عنوان سومین طرح یاد کرد و افزود: در این طرح از بانوان به همراه فرزندان دختر در همه گروه های سنی دعوت می شود و با آوردن چای، شیرینی و زیرانداز و حداقل یک جلد کتاب خوانده شده دور هم جمع شوند و کتاب های خود را با هم تعویض کنند.

وی طرح "از کتابخانه تا مدرسه" را چهارمین طرح گنبد کاووس برشمرد و اظهار کرد: این طرح در سه مرحله اجرا می شود که مرحله اول از ابتدای آبان ماه تا پایان آذر ماه، مرحله دوم از دی ماه تا پایان بهمن ماه و مرحله سوم در اسفند ماه می باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان "نهادینه کردن کارت کتاب ها در فرم ها و مدل های متفاوت به جای کارت های دعوت گرانقیمت در جشن ها و عروس ها" را به عنوان پنجمین طرح اعلام کرد و افزود: این طرح با هدف ارتقاء فرهنگ جوامع شهری و روستایی، آموزش خانواده، آموزش مهارت های زندگی، مصون سازی جوانان در برابر آسیب های اجتماعی تدوین شده است.

حجت الاسلام فضیلت خاطر نشان کرد: طرح "بهره مندی از مجازات های جایگزین حبس برای توسعه فرهنگ کتابخوانی" از سوی قاضی نقی زاده موسوی رئیس شعبه٢ دادگاه کیفری شهرستان گنبد کاووس ارائه شده است.

وی در خاتمه یادآور شد: طرح "اعیاد و کتاب در گنبد کاووس" و"پهن کردن سفره تعویض کتاب در پارک" از سوی زهرا یحیی آبادی، طرح "از کتابخانه تا مدرسه" به پیشنهاد خانم محمدی و دولت آبادی از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و طرح "نهادینه کردن کارت کتاب ها در فرم ها و مدل های متفاوت به جای کارت های دعوت گرانقیمت در جشن ها و عروس ها" از طرف رجب محمد بشارتی فر برای پایتخت کتاب ایران ارائه شده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.